Bez korków na bramkach na autostradzie. Dzięki automatycznej płatności w aplikacji Autopay

Bez korków na bramkach na autostradzie. Dzięki automatycznej płatności w aplikacji Autopay
Bramki na autostradzie Fot. stock.adobe.com/Alexander Lupin
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Na wszystkich placach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 między Toruniem a Gdańskiem można skorzystać z automatycznej metody płatności AmberGO obsługiwanej przez aplikację Autopay. Udostępnione zostaną także bramki wyłącznie dla użytkowników korzystających z AmberGO.

Aplikacja #Autopay umożliwia skorzystanie z systemu #AmberGO i automatycznej płatności za przejazd odcinkiem Rusocin - Nowa Wieś, czyli od Gdańska do Torunia w obu kierunkach

Automatyczne płatności pozwolą usprawnić obsługę pojazdów przy bramce. Liczba obsłużonych aut może zwiększyć się z około 200 do 600 w ciągu godziny, co może choć częściowo rozwiązać problem zakorkowanych dróg w okresie wakacyjnym.

Aplikacja Autopay obsługująca system AmberGO, opracowana przez spółkę Blue Media we współpracy z koncesjonariuszem AmberOne Autostrady A1 – firmą GTC, umożliwia skorzystanie z systemu AmberGO i automatycznej płatności za przejazd odcinkiem Rusocin – Nowa Wieś, czyli od Gdańska do Torunia w obu kierunkach. Pilotaż systemu AmberGO trwał od lipca ubiegłego roku.

Czytaj także: Nie będzie szlabanów na polskich autostradach?

Od 1 lipca 2019 r. system znacznie zwiększa swój zasięg – będzie działać na wszystkich bramkach na placach  poboru opłat zlokalizowanych na AmberOne Autostradzie A1 między Toruniem a Gdańskiem. Na 152-kilometrowym odcinku funkcjonuje dwanaście placów  poboru opłat: Rusocin, Stanisławie, Swarożyn, Pelplin, Kopytkowo, Warlubie, Nowe Marzy, Grudziądz, Lisewo, Turzno, Lubicz i Nowa Wieś. Z systemu będą mogli zatem skorzystać także kierowcy, którzy chcą pokonać krótszy odcinek autostrady.

Docelowo każdy z placów poboru opłat będzie wyposażony w bramkę dedykowaną wyłącznie aktywnym użytkownikom systemu AmberGO obsługiwanego przez aplikację Autopay. Będą one oznaczone symbolem AmberGO oraz przekreślonym symbolem inkasenta na bramkach zjazdowych, co oznacza, że nie będzie na nich możliwości zapłacenia za przejazd metodą tradycyjną, tj. gotówką lub kartą. Będą one udostępniane w zależności od natężenia ruchu na poszczególnych placach poboru opłat.

Jak działają automatyczne płatności na autostradzie?

Aby móc przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, należy zainstalować na swoim telefonie aplikację Autopay, dostępną w sklepach Google Play i App Store. Po zalogowaniu się do aplikacji wystarczy dodać swój pojazd oraz kartę płatniczą, z której środki za przejazd będą pobierane automatycznie.

Wjeżdżając na AmberOne Autostradę A1 można kierować się do specjalnej bramki oznaczonej symbolem AmberGO, ale można również skorzystać z pozostałych bramek  (obsługiwanych przez inkasentów), bo wszystkie bramki zostały dostosowane do systemu AmberGO. Jest on oparty na automatycznym identyfikowaniu numerów rejestracyjnych za pomocą wideo, dzięki czemu sam zidentyfikuje pojazd zmieni światło na zielone i automatycznie podniesie szlaban. Po zakończonym przejeździe, opłata za przejazd zostanie pobrana z karty automatycznie. Opłata jest tej samej wysokości co płatność tradycyjnymi środkami płatności przy bramkach. W aplikacji Autopay można w każdej chwili zobaczyć historię przejazdów i zestawienie pobranych opłat.

– Wygoda płatności i oszczędność czasu jest fundamentem naszej usługi Autopay. Podczas podróży nie trzeba uruchamiać aplikacji, nie trzeba nawet mieć przy sobie telefonu, na który została pobrana aplikacja. Użytkownicy Autopay przejeżdżają automatycznie przez bramki, co jest gigantyczną oszczędnością czasu w trakcie weekendów czy wzmożonego sezonu turystycznego, gdy kierowcy stoją w kilometrowych kolejkach. W Blue Media kierujemy się ideą upraszczania i przyspieszania czynności przez automatyzacje zadań związanych z codziennymi obowiązkami. Po to oferujemy wygodne rozwiązania, aby ludzie mogli się skupić na tym, co dla nich istotne, a czynności postrzegane jako uciążliwe – mogli ograniczyć do niezbędnego minimum – komentuje Miłosz Kurzawski z Blue Media.

Dalszy rozwój Autopay

Aplikacja Autopay została stworzona przez sopocką spółkę Blue Media, czołowego polskiego dostawcy automatycznych rozwiązań płatniczych dla sektora bankowego, telekomunikacyjnego, masowych wystawców faktur, ecommerce i sektora publicznego.

Z rozwiązania automatycznych płatności jeszcze w lipcu będą mogli skorzystać także kierowcy poruszający się po autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków.

Co więcej, Blue Media rozmawia obecnie z kilkoma bankami w Polsce nad implementacją płatności automatycznych Autopay w bankowości mobilnej.

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla

Odpowiedzialność za środowisko naturalne leży u podstaw rozwoju marki Autopay. Celem twórców Autopay jest redukcja o 100 mln kg emisji dwutlenku węgla do atmosfery do 2025 roku, m.in. dzięki realnemu ograniczeniu korków i wspieraniu projektów ekologicznych.

Przykładowo, sześciominutowy postój w korku przed punktem poboru opłat to średnio 0,2l spalanego paliwa przez samochód osobowy, co przekłada się na emisję 0,5 kg dwutlenku węgla do atmosfery. Czyli 15 mln przejazdów bez stania w korku – dzięki płatnościom automatycznych Autopay – “oszczędza” 7,5 mln kg dwutlenku węgla atmosferze.

W ramach dbałości o środowisko, 1 grosz z każdej transakcji dokonanej za pośrednictwem Autopay jest przeznaczony na specjalny budżet ekologiczny, z którego ma zostać współfinansowana m.in. badawcza plantacja szybko rosnących drzew produkujących ogromne ilości tlenu. We współpracy z uczelniami wyższymi Blue Media chce posadzić 1 hektar takiego lasu. Budżet ekologiczny Autopay ma także finansować społeczne mikroprojekty ekologiczne, takie jak np. sadzenie drzew w miastach. Ponadto, twórcy Autopay przygotowali specjalną ofertę dla kierowców samochodów elektrycznych – pierwszy przejazd bezpłatnie. Po weryfikacji, kierowcy aut elektrycznych otrzymają zwrot pobranych środków za przejazd płatnym odcinkiem autostrady z aplikacji Autopay.

Źródło: Blue Media