Bankowość i Finanse | Technologie – Salesforce | Chmura w marketingu – czyli jak nowoczesne narzędzia zwiększają zyski oraz satysfakcję klientów

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Innowacja stanowi najwyższy priorytet, a zarazem największe wyzwanie dla współczesnego biznesu i przekłada się to także w dużej mierze na działania marketingowe. Z badania State of Marketing1 firmy Salesforce przeprowadzonego w pierwszym kwartale 2020 r., wynika, że proces transformacji technologicznej ciągle trwa i z każdym rokiem zwiększa swój zasięg. 

Marketing ogniwem innowacji

Marketing zawsze był w czołówce zmian. Technologie takie, jak sztuczna inteligencja wraz ze zwiększonymi oczekiwaniami klientów stwarzały zarówno niesamowite możliwości, jak i ogromne wyzwania. 84% liderów marketingu twierdzi obecnie, że korzysta ze sztucznej inteligencji, co stanowi znaczny wzrost (o 186%) w porównaniu z rokiem 2018, kiedy to wskaźnik ten wynosił zaledwie 29%. Liczby te podkreślają, jak bardzo SI rewolucjonizuje marketing.

Czym jest chmura marketingowa?

Chmura obliczeniowa powoli staje się standardem i dotyczy to także marketingu. To właśnie ten sektor dostrzegł w niej ogromną szansę i, jak wynika ze wspomnianego raportu, 78% marketerów angażuje się w sukces klienta, opierając się na danych. Źródeł wiadomości na temat konsumentów jest wiele, jednak za trzy główne uważa się: dane transakcyjne, deklarowane zainteresowania/preferencje oraz tożsamość cyfrową.

Chmura marketingowa umożliwia utrzymywanie aktywnych relacji z klientem, poprzez interakcyjność i kompleksowy widok na każdego z nich. Salesforce udostępnia platformę do działalności marketingowej, jak również handlu, sprzedaży, usług i aplikacji – wszystko w jednym miejscu. Umożliwia korzystanie z gotowych szablonów, aplikacji komunikacyjnych i mobilnych, aby łatwo tworzyć i realizować kampanie.

Dzięki inteligentnym narzędziom sztucznej inteligencji (SI), chmura marketingowa umożliwia szybką i sprawną pracę i zarządzanie zarówno klientami B2C, jak i B2B. Niezależnie od tego, czy klient jest firmą, czy konsumentem, platforma marketingowa ujednolica źródła danych, ułatwia personalizację i zaangażowanie w dowolny etap relacji z marką, zapewniając wydajność każdej kampanii.

Czy banki potrzebują takiej chmury?

Banki tradycyjne dysponują ogromną ilością danych o klientach, którzy często są ich stałymi konsumentami od wielu lat. Informacje te nie zawężają się jedynie do wiadomości na temat numeru konta i stanu posiadanych oszczędności, ale zawierają także bardziej osobiste wskazówki, na podstawie których banki mogą lepiej i sprawniej pomagać swoim usługobiorcom. Szczególnie teraz, gdy mamy do czynienia z transformacją cyfrową, która nie omija także instytucji finansowych, banki muszą dostrzec „cykl życia” klienta, aby móc mu zaoferować spersonalizowane usługi.

Branża usług finansowych powoli zaczyna wkraczać w sferę chmury, również a nawet przede wszystkim, w kwestii marketingu. Aktualni klienci oczekują od banków łatwości, sprawności i personalizacji w taki sam sposób, w jaki dostarczają im to ich ulubione aplikacje.

Nowa generacja bankowości z Salesforce

Istotą banków nowej generacji jest stawianie wyzwań i potrzeb klientów w centrum. Według Salesforce banki powinny być postrzegane jako firmy technologiczne z licencją bankową. W ten sposób trzema filarami nowej bankowości są zaangażowanie, inteligencja ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK