Bankowość i Finanse | Technologie – CLOUDWARE POLSKA | Integracja systemów IT kluczem do funkcjonowania w chmurowym świecie

Bankowość i Finanse | Technologie – CLOUDWARE POLSKA | Integracja systemów IT kluczem do funkcjonowania w chmurowym świecie
Fot. Cloudware
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Cezarym Wieczorkiem, członkiem zarządu Cloudware Polska, rozmawiał Jerzy Rawicz.

Jednym z nieodzownych warunków powodzenia transformacji cyfrowej w instytucjach finansowych jest integracja systemów. Jak przeprowadzić ten proces, by nie był tylko sztuką dla sztuki, a umożliwił efektywniejsze wykorzystanie potencjału danej organizacji?

– Potrzeba integracji systemów IT stanowi w znacznej mierze konsekwencję tworzenia ekosystemów biznesowych. Większość przedsiębiorstw w obecnych czasach dąży do tego, by budować sojusze biznesowe, nastawione na cross selling usług i produktów. Dzieje się to w każdej branży, przy czym w biznesie tradycyjnym ma charakter prostej rekomendacji, podczas gdy w świecie cyfrowym powstają ekosystemy, dające znacznie większe możliwości, na przykład umieszczenia produktów partnerskich na własnej platformie cyfrowej, za pośrednictwem której są one następnie dystrybuowane do klientów. Celem tego typu działania jest oczywiście rozszerzenie zasięgu swojego biznesu i zwiększenia grona potencjalnych nabywców.

Instytucje sektora finansowego, zarówno banki, jak i firmy leasingowe czy ubezpieczeniowe, współpracują z większością branż, wręcz prześcigając się w wyposażaniu swoich portfeli produktowych w ciekawe propozycje od partnerów biznesowych, żeby jeszcze bardziej urozmaicić tę ofertę. Mam tu na myśli takie rozwiązania, jak ubezpieczenia AC/OC dostępne z poziomu bankowości internetowej czy zawieranie umowy leasingowej za pośrednictwem dealera samochodów, ale też szeroko rozumianą współpracę firm e-commerce z sektorem fintech.

Platformy handlowe udostępniają dziś szeroką gamę usług płatniczych, doskonale zintegrowanych ze sklepami internetowymi. Trend ten nie dotyczy, jak widać, tylko branży finansowej, aczkolwiek jest ona o tyle w komfortowej sytuacji, że z uwagi na wymogi regulacyjne dysponuje już niezwykle dobrze rozwiniętymi narzędziami. Z uwagi na coraz więcej firm oferujących swoim klientom różnego typu usługi finansowe, banki mogą się pokusić również o oferowanie obsługi AML czy weryfikacji tożsamości klientów, które mogą stanowić cenną kartę przetargową w budowaniu relacji z podmiotami z innych segmentów rynku. Przypomnę, że dyrektywa PSD2 uregulowała pewne kwestie związane z europejskim rynkiem płatności, zasadniczo dając początek otwartej bankowości. Umożliwiło to zarazem włączenie usług bankowych w dowolne relacje biznesowe. Dla banków oznacza  to z jednej strony silniejszą konkurencję i konieczność obniżenia prowizji za  transakcję, ale równocześnie znaczące przyspieszenie cyfryzacji gospodarki, co znowu stwarza większe możliwości prowadzenia bezpiecznego biznesu w sieci. Za tym stoją banki, które mają bezpieczeństwo zaszyte w swoim DNA, i mogą zapewnić je także swym partnerom.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK