Bankowość i Finanse | Płatności – Visa | Konsumenci chcą zmieniać świat na lepszy. Dla banków to ważny sygnał

Bankowość i Finanse | Płatności – Visa | Konsumenci chcą zmieniać świat na lepszy.  Dla banków to ważny sygnał
Fot. VISA
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Z Adrianem Kurowskim dyrektorem Visa w Polsce, rozmowa o tym, jak bankowość detaliczna rozwija się na naszych oczach.

Trwa pandemia, która zdynamizowała cyfrową ewolucję bankowości detalicznej. Ostatnio sporo mówi się o „zielonej bankowości”. Na czym ona polega i co Visa ma z tym wspólnego?

– To prawda, konsumenci coraz częściej wybierają rozwiązania przyjazne dla środowiska, także w zakresie usług bankowych i płatności. W ub.r. przeprowadziliśmy badanie, które pokazało, że wielu klientów byłoby gotowych otworzyć dodatkowe konto bankowe wspierające „zielone” rozwiązania. Co więcej, 50% respondentów zadeklarowało, że mogliby zmienić bank, gdyby otrzymało odpowiedni „ekologiczny” pakiet.

Rozwój cyfrowej bankowości daje szereg możliwości, a Visa wspiera wydawców w zakresie tego typu strategii i produktów. O jakich rozwiązaniach myślę? Choćby o wydawaniu kart płatniczych do niektórych kont wyłącznie w formie cyfrowej. W takim przypadku karta fizyczna mogłaby być dostępna na życzenie. Istnieje także możliwość obliczania swojego śladu węglowego albo proponowanie zniżek za korzystanie z usług mających korzystny lub neutralny wpływ na środowisko. Konsumenci chcą zmieniać świat na lepszy, dokonując świadomych wyborów, z korzyścią dla przyszłych pokoleń. Dla banków to ważny sygnał.

Rozwiązania dla banków to jedna kwestia, ale ponieważ mówimy o ekologii, to co takiego robi Visa, aby zrównoważyć swój wpływ na środowisko?

– Takich działań jest sporo. Przede wszystkim ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK