Bankowość i Finanse | Płatności | Nasze atuty to zasięg, siła marki i doświadczenie użytkownika

Bankowość i Finanse | Płatności | Nasze atuty to zasięg, siła marki i doświadczenie użytkownika
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Według naszych szacunków, dysponujemy udziałem około 50-60% w rynku e-commerce. Trudno powiedzieć, kiedy nastąpi moment nasycenia rynku, natomiast już obecnie pracujemy nad innymi usługami, dającymi nam dodatkowy potencjał sprzedażowy - podkreśla Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności. Rozmawiał z nią Konrad Machowski.

BLIK po raz kolejny odnotowuje imponujące wzrosty wyników. Czy kiedyś ta dynamika – z uwagi na osiągnięcie zakładanego wolumenu lub przynajmniej zbliżenie się do jego poziomu – się ustabilizuje?

– Na polskim rynku już obserwujemy, że ta dynamika się zmienia. Jeśli spojrzelibyśmy na historyczne dane transakcyjne BLIKA, te sprzed dwóch-trzech lat, wówczas zobaczylibyśmy, że mamy do czynienia ze wzrostami na poziomie 100% rok do roku. Obecnie jest to niecałe 40%, zatem już dziś można mówić o pewnym wyhamowaniu owej dynamiki. Jest to jednak w pełni zrozumiałe, biorąc pod uwagę fakt, że dysponujemy, według naszych szacunków, udziałem około 50-60% w rynku e-commerce. Trudno oczywiście powiedzieć, kiedy nastąpi ten moment nasycenia rynku, natomiast warto podkreślić, że już obecnie pracujemy nad innymi usługami, dającymi nam dodatkowy potencjał sprzedażowy. Myślę choćby o modelu BNPL, realizowanym w ramach usługi BLIK Płacę Później. To jest nasza odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony rynku. Uważam, że gdybyśmy nie zaoferowali tej usługi, moglibyśmy zacząć tracić udział w tym segmencie na rzecz podmiotów dynamicznie wchodzących w ten obszar.

Interesującą częścią oferty BLIKA są transakcje w sklepach stacjonarnych, gdzie widzimy dynamiczny przyrost liczby dokonywanych operacji. Jak, pani zdaniem, będzie się kształtował ten segment, biorąc pod uwagę przyzwyczajenie przeciętnego klienta do operacji z użyciem kart ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK