Bankowość i Finanse | Klienci | Młodzi dorośli ante portas

Bankowość i Finanse | Klienci | Młodzi dorośli ante portas
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Czy banki są gotowe na jeszcze nowsze czasy? 93% przedstawicieli generacji Z za główne źródło wiedzy o świecie uznaje YouTube, 90% wskazuje Facebook, a 82% Instagram. 56% młodych za wiarygodne uznaje te źródła, które śledzi od dłuższego czasu, a 43% te, które cieszą się dużą popularnością. Przedstawiciele generacji Z średnio śledzą 13 influencerów, a interesujące ich treści udostępnia aż 73% z nich. Czy banki nadążają za najmłodszymi?

Marcin Złoch

Raport „Generacja Z wchodzi do gry. Konsumpcja treści przez młodych” przygotowała agencja badawcza WiseRabbit. Jak wynika z badania, kluczowymi źródłami informacji dla młodego pokolenia są media społecznościowe, które zdecydowanie wyprzedzają tradycyjną telewizję czy radio.

Generacja Z, korzystając z mediów społecznościowych na szeroką skalę, ma przy tym problem z weryfikacją publikowanych tam treści. Ponad połowa uczestników badania uznaje za wiarygodne po prostu te źródła, z których korzysta od dłuższego czasu, niewiele mniej uważa, że wiarygodne są te kanały, które cieszą się dużą popularnością.

A co młodych interesuje? Zdecydowanie bardziej niż klasyczne wiadomości z kraju i ze świata kręcą ich informacje dotyczące ich świata: gier, rozrywki, podróży bądź mody. Z tematów ogólnych zajmuje ich psychologia czy  nowe technologie. Jednak generacja Z to także klienci banków. W jaki sposób finansiści walczą o jej zainteresowanie?

Ważną grupą odbiorców współczesnej bankowości jest segment tzw. młodych dorosłych. Zalicza się do nich pokolenie Zetek. Są to osoby, które komunikują się ze światem poprzez internet i media społecznościowe. Często czerpią wzorce ze swoich internetowych idoli i celebrytów. Dlatego ważne jest, żeby banki w swojej komunikacji były obecne tam, gdzie są dostępni ich klienci oraz używały form dotarcia, do których Zetki są przyzwyczajone – uważa Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych Banku Pekao SA.

Niesztampowe podejście

Młode osoby nie są związane emocjonalnie z bankami. Traktują je jako jeden z elementów codziennego życia dotyczący przetrzymywania ich pieniędzy i dokonywania płatności. Dlatego dostęp do banków, ich zdaniem, ma być prosty, wygodny i szybki. Bankowość elektroniczna powinna być czymś, co ułatwia im życie i działa w tle, ale z pewną dozą kontroli. W tym wszystkim potrzebują poczucia bezpieczeństwa w finansowym świecie internetowym. Zwłaszcza że na każdym kroku jesteśmy ostrzegani ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK