Bankowość i Finanse | Gospodarka – VISA | Visa wspiera kobiece biznesy

Bankowość i Finanse | Gospodarka – VISA | Visa wspiera kobiece biznesy
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Mikro, małe i średnie firmy pełnią w gospodarce naszego kontynentu ważną rolę, odpowiadając za ponad połowę generowanego PKB i 65% zatrudnienia w Europie. Są również istotne z perspektywy wielu branż, dla których mogą być kontrahentami, klientami czy podwykonawcami. Visa wierzy w to, że wspierając MŚP, może rozwijać polską gospodarkę.

We wrześniu Visa uruchomiła w Polsce swój globalny program She’s Next, którego celem jest wspieranie małych firm prowadzonych przez kobiety. Zwyciężczynie otrzymają pięć grantów w wysokości 20 tys. zł każdy oraz wsparcie doradcze, które pomoże im rozwijać swoje firmy. She’s Next został uruchomiony w 2019 r. w USA, a obecnie inicjatywę rozszerzono, aby pomóc przedsiębiorczyniom w Polsce. Do udziału w programie mogą zgłosić się również kobiety z innych krajów, które z różnych powodów, np. wojny, musiały opuścić swój dom i rozpocząć prowadzenie biznesu z Polski.

Visa inwestuje w efektywne, innowacyjne oraz płynne płatności tak, aby pomóc firmom rozwijać się i odnosić sukcesy. To kluczowe dla przedsiębiorców, by mieć pewność, że środki dotrą do nich szybko i bez zakłóceń. W efekcie mogą ze spokojem myśleć o swoim biznesie, osiągać coraz lepsze wyniki i dostosowywać się do zmieniających się warunków rynkowych. Firmy same najlepiej wiedzą, jak zapewnić rozwój swojej działalności, dlatego Visa pomaga im poprzez specjalne programy grantowe, a także środki czy narzędzia wzmacniające intensywny wzrost. Firma chce w ten sposób napędzać wszystkie MŚP, a zwłaszcza te prowadzone przez kobiety.

– Kobiety świetnie sprawdzają się jako liderki, są odważne, elastyczne i potrafią dostosować się do zachodzących zmian. Liczę, że program okaże się dobrą okazją do podkreślenia ich roli i rozwijania kobiecej przedsiębiorczości, ponieważ wspieranie kobiet to inwestycja, która przynosi zwielokrotniony zwrot dla całej gospodarki – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w Visa. – Wzmocnienie ich pozycji w biznesie jest jednym z najskuteczniejszych sposobów osiągnięcia równości płci, ograniczania ubóstwa i dalszego rozwoju gospodarczego sprzyjającego włączaniu osób, które z różnych powodów mają nieco trudniej – dodaje.

Więcej o programie oraz warunkach udziału można przeczytać na stronie Visa.pl.

Obecnie w Polsce istnieje dysproporcja w liczbie kobiet i mężczyzn prowadzących własne firmy, a pandemia jeszcze pogłębiła tę różnicę. Visa chce zapewnić grupom zagrożonym wykluczeniem możliwość wejścia na rynek. Właśnie w ten sposób marka rozumie inkluzywność i o nią dba. Realizuje to z korzyścią nie tylko dla biznesów, lokalnych społeczności, ale także dla całej gospodarki.

  • Dane Komisji Europejskiej, „Roczne sprawozdanie dotyczące europejskich MŚP 2020/2021”, lipiec 2021 r.
  • Raport z badania „Global Entrepreneurship Monitor Polska 2021” przeprowadzonego przez Global Entrepreneurship Research Association i Centrum Badań Marketingowych Indicator Sp. z o.o. na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2021 rok. http://www.parp.gov.pl

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK