Bankowość i Finanse | ESG – Visa | Wspieramy instytucje finansowe w odpowiadaniu na wyzwania związane z ochroną środowiska i wykluczeniem społecznym

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Konsumenci przywiązują coraz większą wagę do rozwiązań, które pozwalają im mieć pozytywny wpływ na środowisko. Visa wspiera swoich klientów z branży finansowej, rozwijając i włączając do swojej oferty produkty i usługi, które pozwalają im odpowiadać na tę potrzebę.

Adrian Kurowski
dyrektor Visa w Polsce

Jak wynika z badania GlobeScan1, konsumentom zależy na życiu w zrównoważony sposób. Przekłada się to na ich potrzeby w zakresie rozwiązań w dziedzinie bankowości i płatności, co potwierdzają badania konsumenckie przeprowadzone przez Visa. Siedmiu na dziesięciu konsumentów z pokolenia Z oraz millennialsów zadeklarowało, że chciałoby w znacznym stopniu zmienić swoje życie, by stało się ono zdrowsze. Z kolei ponad połowa – by było bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego oraz altruistyczne2. W Europie posiadacze kart płatniczych wskazywali, że kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem będą drugim najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze kolejnej karty, zaraz za tradycyjnymi korzyściami, jak dokonanie płatności oraz ochrona przed potencjalnymi transakcjami oszukańczymi.

Obserwujemy także, że popularnością wśród konsumentów cieszą się aplikacje, które pomagają im liczyć ślad węglowy. Klienci indywidualni doceniają również te działania, które pomagają im zrównoważyć ich wpływ na środowisko, np. poprzez sadzenie drzew czy inne inicjatywy ekologiczne związane z tzw. offsetem węglowym. Visa już proponuje rozwiązania, które pozwalają wydawcom kart speł...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK