Bankowe wyzwania: Co banki robią na rzecz poprawy swojego wizerunku?

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

marciniak.jedrzej.01.100xJędrzej Marciniak, dyrektor Obszaru Zarządzania Marką i Relacji Inwestorskich Banku Zachodniego WBK

W ostatnich osiemnastu miesiącach Bank Zachodni WBK sporo zainwestował w odświeżenie swojego wizerunku. Chcemy być postrzegani jako bank ogólnopolski, cieszący się zaufaniem zarówno klientów, jak i tzw. interesariuszy. Te cechy łączymy z większą niż dotychczas dynamiką działania oraz niestandardowym myśleniem.

Nasze kampanie marketingowe bardzo nam pomogły w budowie szerokiej rozpoznawalności marki. Otrzymaliśmy kilka prestiżowych nagród i wyróżnień, np. Kreatura, Złote EFFIE za najbardziej efektywną kampanię reklamową kredytu gotówkowego, czy Premium Brand Spółka Najwyższej Reputacji. Ale co istotniejsze najnowsze badania SMG/KRC potwierdzają, że w ostatnich dwóch latach nasza rozpoznawalność na nowych dla nas rynkach wzrosła o kilkadziesiąt procent i zbliża się do rozpoznawalności na rynkach rodzimych. Nasza „wizerunkowa podróż” to jednak zadanie na wiele lat i chociaż cieszymy się z dotychczasowych osiągnięć, to z pewnością nie spoczniemy na laurach.

 

Izabela Kochańska-Lubowiecka, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej Bankowości Detalicznej Citi Handlowy

Wizerunek to obraz firmy w świadomości innych. W oczach klientów tworzony jest przede wszystkich poprzez osobiste doświadczenia i kontakt z bankiem. Dlatego od lat dbałość o jakość obsługi i satysfakcję klienta pozostaje dla nas kluczowa. O wiele silniej bowiem wpływamy na naszego klienta podczas wizyty w oddziale czy w sytuacji trudnej, gdy musimy szybko i rzetelnie rozpatrzyć reklamację, aniżeli wówczas, gdy atakujemy klienta komunikatem reklamowym. Nigdy więc Citi Handlowy nie inwestował przesadnie w działalność reklamową, a szczególną uwagę przywiązywał do spójności w kreowaniu pozytywnych doświadczeń konsumenckich w każdej relacji z bankiem. I tu nic się nie zmieni. Tę strategię będziemy konsekwentnie realizować także i dzisiaj. Musimy jednak uwzględnić w niej postawy klientów wobec wydarzeń dotyczących instytucji finansowych oraz wzrost zainteresowania klientów wiadomościami z rynku. Szybka, rzetelna i indywidualna komunikacja z klientem jest dzisiaj naszym celem strategicznym w procesie wzmacniania wizerunku banku jako instytucji stabilnej i godnej zaufania.

 

Aleksandra Kwiatkowska, dyrektor Biura Public Relations GE Money Bank

Na wizerunek naszego banku w oczach klientów indywidualnych korzystnie wpływa zaangażowanie w działania non profit na rzecz społeczeństwa. Głównym celem naszych działań jest edukacja finansowa. Tego typu inicjatywą GE Money Banku jest portal Domowe Finanse, który w przystępny sposób edukuje w zakresie zarządzania domowym budżetem i finansami osobistymi. Zawiera on praktyczne porady ekspertów oraz proste narzędzia pomocne przy planowaniu domowego budżetu i podejmowaniu decyzji finansowych, jak np. kalkulator finansowy, arkusze kalkulacyjne, wzory umów kredytowych czy akty prawne. GE Money Bank jest również zaangażowany w edukację finansową kobiet oraz wspieranie ich w osiąganiu niezależności finansowej. Realizowana od roku kampania edukacyjna „Kobieta w świecie finansów” skierowana jest ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI