Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży: Bankowość moja pasja

Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży: Bankowość moja pasja
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Na pytania: Dlaczego zostałaś wolontariuszem? Co daje ci udział w projekcie z perspektywy bycia pracownikiem banku? Jakie zabawne zdarzenie wydarzyło się podczas twoich zajęć? - odpowiadają: Joanna Dróżdż, Artur Bury oraz Dorota Wudarska.

Joanna Dróżdż

Dlaczego? Po uzyskaniu certyfikatu EFPA EFA, jako pracownik banku doradzałam swoim klientom w planowaniu finansowym i już wtedy zrodziła się we mnie pasja do dzielenia się wiedzą. Projekt BAKCYL, czyli nauka przez zabawę młodzieży, przyszłych klientów sektora bankowego, była formą edukacji finansowej, która spełniła wszystkie moje oczekiwania w tym zakresie. Pamiętam jak w 2013 r. patrzyłam z zazdrością na kolegów i koleżanki z województwa mazowieckiego, gdyż początkowo tylko tam istniała możliwość dołączenia do programu. Wtedy postanowiłam, że chcę być jedną z nich.

Co daje? Przygodę z programem BAKCYL rozpoczęłam, będąc pracownikiem banku, prawie 4 lata temu. Obecnie kontynuuję swoją wewnętrzną misję edukacji finansowej młodzieży, pracując w uczelni o profilu ekonomicznym. BAKCYL to nie jest już dla mnie tylko wolontariat, to moje hobby. Daje niesamowitą możliwość rozwoju, chociażby w zakresie kompetencji miękkich. Umożliwia przełamanie strachu przed wystąpieniami publicznymi, zwiększa pewność siebie, rozwija umiejętność zarządzania czasem i grupą, jest zatem najlepszą formą inwestycji w samą siebie.

Jest to też możliwość oderwania się od codziennych zajęć służbowych i zapewnienie sobie w ciągu dnia dodatkowych, pozytywnych emocji. Muszę przyznać, że to niesamowite doświadczenie pójść do swojej szkoły z dzieciństwa i stanąć po drugiej stronie w roli eksperta. Ale to także poczucie, że jest się częścią procesu budowania społecznej odpowiedzialności biznesu, tak ważnego w obecnych czasach.

Zabawne zdarzenie? Najbardziej utkwił mi w pamięci obraz szczęśliwych twarzy uczniów, kiedy dowiedzieli się tuż przed lekcją matematyki, że nastąpiła zmiana planów i zamiast pisać sprawdzian, wezmą udział w zajęciach na temat finansów. Zostałam okrzyknięta Panią Świętą Mikołajką, a cała lekcja upłynęła w bardzo świątecznym nastroju, pomimo letniej pory roku. Zdarzyło się też, że w trakcie lekcji to uczeń został ekspertem, kiedy podczas omawiania bezpieczeństwa w sieci i mikropłatności przedstawił swoją szczegółową wiedzę na temat paysafecard i płatności za gry internetowe.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK