Banki spółdzielcze: Nowe realia rynkowe wymagają innowacyjnego działania

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

nbs.2016.02.foto.026.a.400xCzy jesteśmy przygotowani do sprostania wyzwaniom, jakie pojawiają się w ciągle zmieniającym się otoczeniu społecznym, politycznym i gospodarczym? O ile będziemy lepsi od konkurencji z innych krajów i w czym może tkwić nasza siła nie tylko na dziś, lecz i na jutro?

Wiesław Kołodziejski

Stare chińskie przekleństwo brzmi „obyś żył w ciekawych czasach”. Na naszych oczach zmieniają się fundamenty, na których opierały się przez dziesiątki, a czasami nawet setki, lat społeczeństwa na całym świecie. Co się stało? Patrząc z uproszczonej perspektywy podstawowych potrzeb egzystencjalnych XXI w. mamy prąd w gniazdku, wodę w kranie, telefon w powietrzu, samochód w garażu, a pieniądze w bankomacie lub wirtualnie w internecie. Dzięki najnowszym technologiom możemy rozmawiać z całym światem, prowadzić działalność i zdobywać wiedzę. Miało to być niewyczerpane źródło stałego wzrostu i rozwoju. Zapewnione są co prawda podstawowe warunki funkcjonalne, jednak rynek i społeczności podlegają ciągłym presjom, które wymuszają na nich zmiany.

Wiesław Kołodziejski

Absolwent Politechniki Warszawskiej, wszczęty przewód doktorski. Prezes Mazowieckiego Funduszu Poręczeń Kredytowych, członek zarządu Krajowego Stowarzyszenia Funduszy Poręczeniowych, członek Komitetu Sterującego Krajowej Grupy Poręczeniowej, prezes oddziału mazowieckiego Polskiego Stowarzyszenia Ekspertów i Asesorów Oceniających Projekty UE, sędzia PNSA, Broker IP, wiceprzewodniczący Komisji Bankowej BCC, członek Środowiskowej Rady Konsultacyjnej ds. efektywności kształcenia na kierunku politologia, oraz bezpieczeństwo narodowe na Wydziale Nauk Politycznych AH, członek WRDS, członek Mazowieckiej Rady Innowacji.

 

Porównując się z największymi dzisiejszego świata, można powiedzieć, że kluczowe do odniesienia sukcesu są:

  1. Zdolność do szybkiej adaptacji i umiejętnego wdrażania konkurencyjnych rozwiązań biznesowych.
  2. Posiadanie odpowiedniej bazy w zakresie technologicznym oraz umiejętności ludzkich, które razem tworzą wzajemnie się uzupełniający precyzyjny i fantastyczny mechanizm twórczy.
  3. Dobre planowanie projektów oraz pilnowanie kosztów i zysków prowadzonej działalności.
  4. Dotarcie ze swoimi produktami do możliwie jak najbardziej odpowiedniej grupy klientów.
  5. Budowanie firm odpowiedzialnych społecznie, gdyż tylko takie mogą się oprzeć w dłuższej perspektywie problemom, które prędzej czy później zawsze się pojawią.

Nie jest możliwe prawidłowe funkcjonowanie lokalnych firm i indywidulanych przedsiębiorców bez dobrego wsparcia prawnego, naukowo- technologicznego i finansowego. Przy bardzo stanowczym i asekuracyjnym podejściu zagranicznych instytucji finansowych pojawia się nisza na zagospodarowanie naszej tradycyjnej polskiej innowacyjności oraz odwagi w działaniu. Możliwość rozwoju firm lokalnych bardzo często wstrzymuje jednak ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI