Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów

Banki i tworzenie nowych wartości dla klientów
Źródło: Asseco Poland
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
„Dziś banki i platformy marketplace są częścią tego samego ekosystemu, który dostarcza wartość klientom”, mówił Krzysztof Wojciechowski, Dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w BNP Paribas Bank Polska podczas debaty eksperckiej na temat łączenia nowoczesnych usług płatniczych i kredytowych z handlem elektronicznym na platformach typu marketplace - w czasie konferencji IT@BANK, która odbyła się 17 listopada w hotelu Hilton w Warszawie.

Jak zauważył, banki wyspecjalizowane w usługach finansowych zapewniają finansowanie zakupu, ale klient nie po to przychodzi do marketplace. Klient wybiera produkt, którym jest zainteresowany, ten który sobie wymarzył, ten którego potrzebuje.

 „W tym sensie bez wątpienia powinniśmy działać w ramach strategicznego sojuszu, dostarczając wspólnie klientom wszelkie możliwe i miłe doświadczenie zakupowe” – oceniał kooperację banków z platformami marketplace przedstawiciel BNP Paribas.

Czytaj także: Dane klientów tak ważne dla gospodarki jak ropa naftowa>>>

Marektplace szansą dla banków

Krzysztof Wojciechowski przyznał jednocześnie, że są takie branże, w których wyspecjalizowane banki, z dużą ilością danych na temat historii transakcji mogą same klientom, w ramach własnych marketplace, zaproponować konkretne produkty i usługi.

Mogą stworzyć zupełnie nowy wymiar propozycji wartości, w którym klient dostanie produkt i usługę spersonalizowaną: taką, jakiej potrzebuje, w momencie, w którym jej potrzebuje, w najbardziej optymalnej dla niego formule finansowania.

Czytaj także: Potrzebny nowy pomysł na BNPL>>>

Źródło: Asseco Poland S.A.