Bank Pocztowy wśród pierwszych banków zwolnionych z tzw. fall-back

Bank Pocztowy wśród pierwszych banków zwolnionych z tzw. fall-back
Robert Kuraszkiewicz - Prezes Zarządu Banku Pocztowego (fot. Bank Pocztowy)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pocztowy jako jeden z pierwszych banków w Polsce został objęty wyłączeniem Komisji Nadzoru Finansowego z obowiązku ustanowienia mechanizmów awaryjnych dla Interfejsu API, udostępnionego zgodnie z wymogami dyrektywy PSD2.

.@PocztowyBank jako jeden z pierwszych banków w Polsce został objęty wyłączeniem #KNF z obowiązku ustanowienia mechanizmów awaryjnych dla Interfejsu #API, udostępnionego zgodnie z wymogami dyrektywy #PSD2 #BankPocztowy

Interfejs API Banku Pocztowego został zweryfikowany w toku postępowania przed Komisją Nadzoru Finansowego. W jego wyniku, w dniu 4 grudnia 2019 r., Bank Pocztowy, jako jeden z pierwszych banków w Polsce, uzyskał zwolnienie KNF z obowiązku ustanowienia dodatkowych mechanizmów awaryjnych dla tego interfejsu (tzw. fall-back). To nowy rodzaj procedury, wprowadzonej na podstawie dyrektywy PSD2.

Czytaj także: Digitalizacja i e-commerce to szansa dla bankowości pocztowej >>>

– Fakt, że Bank Pocztowy jako jeden z pierwszych uzyskał od Komisji Nadzoru Finansowego tzw. zwolnienie z fall-back to duży sukces naszej organizacji i potwierdzenie wysokiej jakości rozwiązań technologicznych „otwartej bankowości”, które w ostatnim roku oddaliśmy w ręce naszych klientów – komentuje Robert Kuraszkiewicz, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Czym jest otwarta bankowość?

Otwarta bankowość to ekosystem, w którym dane bankowe udostępniane są za zgodą klienta certyfikowanym dostawcom trzecim poprzez otwarte interfejsy programistyczne (API), pozwalające na komunikowanie się ze sobą aplikacji. Zgodnie z wymogami PSD2, Bank Pocztowy udostępnił swoje API do użytku w czerwcu b.r., a następnie złożył jego dokumentację do Komisji Nadzoru Finansowego.

Objęcie Banku Pocztowego wyłączeniem z obowiązku ustanowienia mechanizmów awaryjnych wymagało wykazania, że wdrożone przez Bank rozwiązanie spełnia wszystkie wymagane przepisami warunki w zakresie bezpieczeństwa i technologicznej niezawodności rozwiązania.

Źródło: Bank Pocztowy SA