Bank Pocztowy w czasie pandemii dba o ciała i umysły swoich pracowników

Bank Pocztowy w czasie pandemii dba o ciała i umysły swoich pracowników
Bartosz Trzciński. Źródło: Bank Pocztowy S.A.
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Home office wymaga większego wysiłku niż tradycyjny model. Pracownicy często mają kłopoty z poczuciem izolacji, z koncentracją, zaplanowaniem dnia i rozdzieleniem życia zawodowego od prywatnego. Pracodawcy podejmują różne kroki, by pomóc swoim pracownikom, zarówno od strony psychoterapeutycznej, jak również aktywności fizycznej. Portal aleBank.pl zapytał w jaki sposób banki wspierają swoich pracowników ‒ pierwszy odpowiada Bartosz Trzciński Rzecznik Prasowy Banku Pocztowego S.A.

Oczywiście praca w warunkach zdalnych różni się od pracy stacjonarnej i zapewne jedna i druga forma ma swoich zwolenników ‒ trudno jednoznacznie ocenić, która wymaga większego wysiłku.

Faktem jest, że w tej szczególnej sytuacji w komunikacji z Pracownikami Bank Pocztowy przykładał jeszcze większą wagę do utrzymania poczucia zespołowości i zadbania o interakcję z drugim człowiekiem ‒ element, którego brak wskazywany jest przez wielu z nas jako ten najbardziej uciążliwy w pozostawaniu w reżimie sanitarnym i pracy zdalnej.

Czytaj także: Bank Pocztowy: dodatkowa rezerwa w wysokości 9,1 mln zł, łączny wynik finansowy netto za 2020 r. wyniósł 0,2 mln zł

Dlatego w Banku Pocztowym m.in. staraliśmy się angażować Pracowników w  wiele wydarzeń oraz aktywności, które w związku z sytuacją pandemiczną na świecie, musiały przybrać formę zdalną.

Dla przykładu – w 2020 r. Bank Pocztowy obchodził 30-lecie swojego istnienia. Z oczywistych powodów odstąpiliśmy od świętowania w postaci np. organizacji dużego spotkania integracyjnego. Zmieniliśmy jednak formę organizując szereg konkursów, zabaw i atrakcji dla pracowników w formie zdalnej, jednak powiązanych swoją formą z rocznicą 30-lecia utworzenia Banku.

Staraliśmy się angażować Pracowników w  wiele wydarzeń oraz aktywności

Przykładem może być konkurs „30 aktywności na 30-lecie Banku Pocztowego”. Innym przykład to choćby konkurs ekologiczny, promujący postawy EKO w najbliższym otoczeniu każdego z nas oraz wiele innych.  

Organizowaliśmy także konkursy dla dzieci Pracowników Banku, by odciążyć nieco Pracowników od wymyślania aktywności dla swoich dzieci, co w sytuacji braku możliwości aktywnego spędzania przez dzieci czasu z rówieśnikami i koniecznością jednoczesnej realizacji obowiązków służbowych przez Rodziców jest nie małym wyzwaniem.

Organizowaliśmy także konkursy dla dzieci Pracowników Banku, by odciążyć nieco Pracowników

W ten sposób, także w formie zdalnej, zorganizowaliśmy m.in. konkurs świąteczny „Znaczek dla Mikołaja”, czy Lady Robot – związany nawet z nazwy z prowadzonym w Banku projektem robotyzacji wybranych procesów bankowych.

Czytaj także: Bank Pocztowy planuje emisje obligacji podporządkowanych na 150 mln zł, by spełnić wymóg MREL

Dużą wagę przykładaliśmy także do promowania aktywności fizycznej wśród pracowników, motywując do ruchu inicjatywami takimi jak „Rowerowy październik”, czy „Biegowy wrzesień”.

Innym przykładem może być tradycyjny bieg Poczty Polskiej, w którym udział biorą zwykle pracownicy wszystkich spółek z Grupy. Także w tym roku bieg doszedł do skutku i cieszył się bardzo dużą popularnością, jednak w odróżnieniu od poprzednich lat przyjął formę Wirtualnego Biegu Poczty Polskiej – otwartego dla uczestników spoza Grupy Poczty Polskiej i połączonego ze szczytnym celem, jakim była zbiórka pieniędzy na działalność statutową Fundacji Pocztowy Dar.

Dużą wagę przykładaliśmy także do promowania aktywności fizycznej wśród pracowników, motywując do ruchu inicjatywami takimi jak „Rowerowy październik”, czy „Biegowy wrzesień”

Inicjatyw było naprawdę wiele, dlatego jestem przekonany, że wielu z nas pozwoliło to momentami odciążyć umysł i ciało, także w kontekście konieczności realizacji na codzień zadań zawodowych w trybie pracy zdalnej.

Bartosz Trzciński,

Rzecznik Prasowy,

Bank Pocztowy S.A.

Źródło: aleBank.pl