Bank Pocztowy udziela kredytów w czasie wideokonferencji

Bank Pocztowy udziela kredytów w czasie wideokonferencji
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Pocztowy na Selfie - specjalna aplikacja wykorzystująca biometryczną analizę twarzy potwierdzi tożsamość Klienta podczas wnioskowania o kredyt gotówkowy w Banku Pocztowym, czytamy w informacji prasowej Banku.

Bank Pocztowy wprowadził do swojej oferty „Kredyt przez telefon” przy wykorzystaniu wideoweryfikacji. Rozwiązanie przygotowane z myślą o nowych Klientach, pozwala im uzyskać do 4500 zł na okres nawet 5 lat bez wychodzenia z domu.

Do uzyskania kredytu wystarczy kamera

Wniosek kredytowy składany jest podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, a potwierdzenie tożsamości Klienta odbywa się dzięki wideoweryfikacji, za pośrednictwem specjalnej aplikacji Pocztowy na Selfie wykorzystującej biometryczną analizę twarzy.

Cały proces kredytowy przebiega całkowicie zdalnie – bez potrzeby fizycznego dopełniania jakichkolwiek formalności. Z oferty mogą skorzystać także obecni Klienci Banku – w ich przypadku proces przebiega także zdalnie, jednak już bez konieczności wideoweryfikacji.

Weryfikacja wideo, większe bezpieczeństwo

Przy wdrażaniu technologii wideoweryfikacji w procesie kredytowym Bank Pocztowy współpracował z konsorcjum składającym się z firm Digital Gateways, Autenti i Identt.

– Pandemia pokazała wszystkim, jak bardzo istotna i pomocna jest digitalizacja oraz korzystanie z technologii informatycznych w codziennym życiu. W naszej ofercie jest coraz więcej rozwiązań, które czerpią z najnowszych technologii. Teraz uruchamiamy wideoweryfikację, która ułatwi Polakom zdobycie nowego finansowania bez względu na miejsce, w którym się znajdują. Mam nadzieję, że w ten sposób wspieramy także osoby do tej pory  wykluczone z możliwości łatwego dostępu do dodatkowej gotówki –  mówi Marcin Ledworowski, Członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Biznes oraz IT.

 – Biometryczna analiza twarzy zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo całego procesu. Klient ma pewność, że nikt nie weźmie kredytu na jego nazwisko korzystając np. z podrobionego czy skradzionego dowodu osobistego.  – dodaje Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.

72 godziny na podpisanie umowy kredytowej

W przypadku uzyskania pozytywnej decyzji kredytowej wszystkie dokumenty zostaną przesłane do tej samej dedykowanej aplikacji, za pomocą której możliwe będzie szybkie i bezpieczne podpisanie umowy kredytowej z użyciem podpisu elektronicznego – czyli użycia przycisku „Potwierdź” – oraz kodu SMS.

Na podpisanie dokumentów w aplikacji klient ma 72h. Środki zostaną przekazane bezpośrednio na konto najbliższą sesją Elixir.  

Źródło: Bank Pocztowy SA