Bank Pekao: z najnowszej wersji aplikacji PeoPay mogą już korzystać wszyscy klienci

Bank Pekao: z najnowszej wersji aplikacji PeoPay mogą już korzystać wszyscy klienci
Aplikacja Peopay Fot. Bank Pekao
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Najnowsza wersja aplikacji PeoPay, po okresie testów i pilotażu, jest już dostępna dla wszystkich klientów Banku Pekao S.A. Kolejna odsłona mobilnej aplikacji została przygotowana od początku do końca przez specjalistów z banku, klienci mogą w niej korzystać z nowych modułów takich, jak inwestycje czy notowania. Nowością, która jest w fazie pilotażu, a już wkrótce będzie dostępna dla wszystkich klientów jest możliwość zakupu w aplikacji biletów komunikacji miejskiej oraz opcja opłat parkingowych.

– Przy tworzeniu najnowszej wersji aplikacji wsłuchiwaliśmy się przede wszystkim w opinie naszych klientów, testujących aplikację. W odpowiedzi na ich potrzeby będziemy też dodawać do aplikacji kolejne funkcjonalności i usługi, niekoniecznie związane bezpośrednio z bankowością. Wyzwaniem dla nas, ale zarazem czymś z czego jesteśmy szczególnie dumni było stworzenie  kolejnej wersji PeoPay całkowicie wewnątrz banku, co dało nam elastyczność i uniezależniło od polegania na zewnętrznym partnerze technologicznym – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao.

Najnowsza wersja aplikacji PeoPay jest szybsza, bardziej intuicyjna i już dziś ma nowy moduł inwestycyjny, a także jeszcze sprawniejszy moduł realizacji przelewów. Za kilka tygodni będzie można w niej kupić bilety komunikacji miejskiej i opłacić parking. Ale to na pewno nie koniec zmian.

Bilety komunikacyjne w PeoPay

Bilet na metro, tramwaj czy autobus będzie można kupić w aplikacji bez potrzeby szukania biletomatu lub sklepu. Wystarczy zalogować się do aplikacji PeoPay, wybrać zakładkę „bilety komunikacyjne”, miasto i rodzaj biletu. Obecnie trwa pilotaż systemu, a nowa usługa będzie dostępna dla wszystkich użytkowników już niebawem.

Czytaj także: Samoobsługa w Pekao: bank rozszerzył listę dyspozycji w serwisie Pekao24 i aplikacji PeoPay >>>

– Nowa aplikacja PeoPay  to nowoczesna aplikacja mobilna stworzona w całości przez zespoły Banku Pekao. Prace projektowe wymagały ścisłej współpracy wielu jednostek banku: biznesowych, IT oraz bezpieczeństwa. Wymagania wydajnościowe stawiane przed aplikacjami mobilnymi zostały zaadresowane poprzez zastosowanie najnowszych dostępnych technologii, jakich nie powstydziłby się nowoczesny start-up. Nasi klienci zyskali nową platformę mobilną, która dzięki nowoczesnej architekturze umożliwi szybkie i bezpieczne dodawanie w przyszłości nowych funkcjonalności – mówi Marek Lenz, dyrektor Centrum IT Banku Pekao.

Na koniec września 2021 PeoPay miał blisko 2 miliony aktywnych użytkowników. Szybko rozwijającą się odnogą PeoPay jest aplikacja dla dzieci do 13 roku życia PeoPay KIDS z blisko 60 tys. użytkowników, którzy zgromadzili 44 mln zł depozytów, około 90 proc. z nich ma karty płatnicze.

Źródło: Bank Pekao SA