Bank ostrzega: nowe cyberzagrożenie. Jak bronić się przed atakiem hakerów?

Bank ostrzega: nowe cyberzagrożenie. Jak bronić się przed atakiem hakerów?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
mBank na swojej stronie internetowej informuje o nowym typie ataku cyberprzestępców skierowanym na klientów bankowości mobilnej.

Bank opisuje, jak przebiega schemat takiego ataku.

Jak przebiega atak?

Atak przestępców przebiega w kilku etapach. Na początku przestępcy muszą pozyskać dane osobowe swojej ofiary (fałszywe ogłoszenia o pracę, vishing, nieuprawniony dostęp do konta pocztowego, itp.).

„Podszywając się pod klienta, kontaktują się z operatorem sieci w celu przekierowania połączeń przychodzących z numeru ofiary na swój numer telefonu”, czytamy na stronie mBanku.

„Kolejnym krokiem jest sparowanie aplikacji mobilnej z kontem klienta na urządzeniu należącym do przestępców poprzez podanie pozyskanych wcześniej danych osobowych oraz przechwycenie kodu autoryzacyjnego w wyniku włączonej u operatora sieci usługi przekierowania połączeń”, wyjaśnia bank.

Na końcu przestępcy dokonują kradzieży środków z konta z wykorzystaniem aplikacji mobilnej.

Jak się bronić przed takim atakiem?

Banki radzi również, na co należy uważać, aby nie paść ofiarą takiego ataku.

Przede wszystkim należy uważnie czytać wszystkie wiadomości SMS – zarówno te przesłane od operatora o dokonaniu przekierowania lub włączeniu innych istotnych operacji, jak i bank. Jeżeli nie inicjowaliśmy opisanej w SMS-ie akcji, jest podejrzenie, że robi to za nas ktoś inny. Wówczas jak najszybciej należy zgłosić się do swojego banku. O podejrzeniu nieuprawnionego przekierowania połączeń przychodzących na inny numer telefonu należy zaś jak najszybciej powiadomić naszego operatora sieci komórkowej.

Źródło: mBank