Bank i Klient: Zapytaj i zobacz gdzie …?Bank blisko klienta – gdzie konkretnie, wskażą analizy geoprzestrzenne

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.12.foto.040.400xBanking Location Analytics - rozwiązanie KPMG i Esri Polska - daje menedżerom sieci dystrybucji arsenał analiz geoprzestrzennych, które m.in. umożliwiają obiektywną ocenę obecnego i przyszłego potencjału rynkowego, prognozy efektywności poszczególnych placówek i bankomatów (istniejących i rozważanych), w oparciu o dane banku i źródła zewnętrzne. Jego sercem jest Platforma ArcGIS - najczęściej kupowany system informacji geograficznej (GIS) na świecie.

Piotr Siciak
Dyrektor, KPMG Management Consulting

Paweł Kranzberg Menedżer, KPMG Management Consulting

Katarzyna Sosnowska Menedżer Produktu, Esri Polska

Mimo kilkunastu lat rozwoju bankowości internetowej i promocji bankowości mobilnej, dla większości Polaków oddziały i bankomaty są nadal ważne. Według badań NBP, 77 proc. klientów banków nadal korzysta z placówek (w tym 2/3 klientów internetowych), a 55 proc. pobiera gotówkę z bankomatów.

Efektywne zarządzanie sieciami oddziałów i bankomatów wymaga ustalenia, gdzie należy mieć swoje punkty teraz i w przyszłości, i jakie cele im stawiać. Aby pomóc bankom, KPMG i Esri Polska opracowały Banking Location Analytics – rozwiązanie, które wzbogaca analizy biznesowe o aspekt przestrzenny: lokuje obiekty analiz na mapach cyfrowych i uwzględnia szereg geograficznych warstw danych (np. natężenie ruchu drogowego). Pozwala to odkrywać zależności niewidoczne w tradycyjnych narzędziach analitycznych i prognozować adekwatność swojej obecności w poszczególnych lokalizacjach.

Gdzie lokować punkty?

Decyzje lokalizacyjne dotyczące placówek i bankomatów bazują najczęściej na analizie danych zawartych w tabelach, w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI