Bank i Klient: Wyznacznik prestiżu

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.01.foto.048.278x400Karta kredytowa przestała już wystarczać najlepszym klientom banków. Instytucje finansowe nie przestają jednak zabiegać o nich. Aby ich dopieścić, poszukują nowatorskich rozwiązań.

MARCIN ZŁOCH

PKO Visa Infinite oferuje użytkownikowi maksymalny limit kredytowy do 1 000 000 zł oraz bogaty pakiet ubezpieczeniowy wliczony w cenę karty. Posiadacze PKO MasterCard Platinum mogą natomiast skorzystać z prestiżowego programu lojalnościowego MasterCard Rewards.

– Można stwierdzić, że karty z najwyższej półki, jak Infinite i Platinum są nadal wyznacznikiem prestiżu. Natomiast generalnie karty kredytowe od jakiegoś już czasu przestały być wyznacznikiem statusu społecznego, a zaczęły pełnić rolę wygodnego powszechnego środka płatniczego wykorzystywanego do codziennych zakupów. Taka tendencja przyszła do nas z krajów, które dużo wcześniej od nas zżyły się już z plastikowym produktem kredytowym – zauważa Marcin Cybulski, ekspert z Departamentu Kart Kredytowych w PKO Banku Polskim S.A.

Banki starają się różnicować ofertę kierowaną do najlepszych klientów, dodając do produktów atrakcyjne usługi dodatkowe mające wzbudzić zainteresowanie danym produktem lub skłonić klientów do częstszego z niego korzystania. Takim przykładem może być program lojalnościowy MasterCard Rewards, w którym klienci, dokonując codziennych zakupów, w prosty sposób zbierają punkty, wymieniane później na atrakcyjne nagrody, takie jak bilety lotnicze, rabaty w wypożyczalniach samochodów, zniżki w biurach podróży oraz oryginalne gadżety. Inną formą nagradzania klienta prestiżowego są pakiety ubezpieczeń gwarantujące wysokie sumy ubezpieczenia oraz usługi typu concierge – organizacja na życzenie klienta w Polsce oraz za granicą usług, przykładowo dostawa towarów, dostarczenie biletów na imprezy sportowe, czy dokonanie rezerwacji w restauracji.

Jak cię widzą…

Zdaniem Pawła Wawierni, dyrektora Biura Kart i Płatności Alternatywnych Getin Noble Banku S.A., klienci coraz większą wagę przywiązują, poza usługami dołączonymi do niej, również do unikalności samej karty

– Obecnie najbardziej prestiżowe karty, poza wspomnianym concierge czy bogatym pakietem ubezpieczeń i usług dodatkowych, wyróżnia materiał, z jakiego są zrobione. Plastikowa karta w najwyższym segmencie klientów to już za mało, dlatego jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy karty wykonane z litego metalu. Tym samym nasi klienci mogą dołączyć do grona posiadaczy najbardziej wyjątkowych i elitarnych kart na świecie – twierdzi Paweł Wawiernia.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI