Bank i Klient: Wyjaśnienie dotyczące rankingu „50 największych banków w Polsce 2013”

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Biuro prasowe Credit Agricole Bank Polska S.A. zwróciło się do redakcji MF BANK z zastrzeże - niem dotyczącym danych o nich opublikowanych w raporcie.(...) "Pragnę podkreślić, że nie mamy zastrzeżeń, co do naszego miejsca w rankingu i nie jest ono absolutnie źródłem naszego niezadowolenia.

Mam nadzieję, na podstawie naszej dotychczasowej współpracy, mogli Państwo przekonać się, że jesteśmy profesjonalistami, działającymi w poszanowaniu dla etyki naszego zawodu i naszym celem nie jest i nigdy nie było wywieranie wpływu na twórców rankingów, co miałoby przełożyć się zajęcie przez nas wyższego miejsca. Jeśli chodzi o tabelę, co do której mam wątpliwości, to podaliśmy Państwu dane zagregowane, zgodnie ze sposobem, w jaki raportujemy nasze dane finansowe.

Zaznaczałam w naszej korespondencji, że dla nich nie ma rachunku wyniku i bilansu. Tymczasem Państwa ranking odnosi się do jednostkowych danych finansowych. Nie ukrywam, że w momencie gdyby Państwo zwrócili naszą uwagę na ten fakt, udostępnilibyśmy Państwu dane jednostkowe, ale przyjmijmy, że jest to nasze przeoczenie. Co nas jednak zdziwiło, to informacja, znajdująca się przy nazwie naszego banku – szacunek własny na podstawie danych dostępnych na stronie internetowej bank u dane w tys. zł.

Jest to o tyle dziwne, że na naszej stronie www publik ujemy raporty roczne, więc osoba opracowująca ranking mogłaby bez problemu znaleźć potrzebne jej dane tak za rok 2011, jak i za rok 2012. Stąd też mam ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI