Bank i klient: W poszukiwaniu nowych klientów

Bank i klient: W poszukiwaniu nowych klientów
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Walka między bankami o klientów i zyski przenosi się na nowe pola. W ostatnim czasie obserwowaliśmy bitwę na atrakcyjne, wysokie oprocentowanie lokat. Cały czas w grze są konta bez opłat za prowadzenie, darmowe przelewy i inne operacje. Teraz zaczyna się dodawanie usług niezwiązanych z finansami. To jedyny sposób na przyciągnięcie "nieubankowionych".

Banki poza tradycyjnymi produktami będą musiały proponować coraz więcej usług, które dotąd nie były kojarzone z ich podstawową działalnością. To praktycznie jedyny sposób, aby przyciągnąć nowych klientów. Z raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że ponad 20 proc. społeczeństwa nadal nie ma konta w banku.

Już w tej chwili praktycznie wszystkie działające na polskim rynku instytucje finansowe oferują swoim klientom ubezpieczenie na życie, mieszkania lub samochodu. Można je albo za niewielką cenę dokupić do konta, albo przyznawane są od razu za darmo. Niektóre banki jeszcze bardziej rozszerzyły swoją ofertę.

Pakiet „Pomocni Fachowcy” udostępniony wraz z bezpłatnym kontem osobistym wpisuje się w pozycjonowanie Alior Banku – „oferowanie klientom w standardzie tego, co do tej pory dostępne było tylko dla nielicznych”. Po pierwszych tygodniach funkcjonowania tej usługi okazała się ona strzałem w dziesiątkę. Wielu klientów zdecydowało się skorzystać z pakietu bezpłatnych usług, oferowanych przez firmę Mondial Assistance, która jest partnerem Alior Banku w tym zakresie.

Oferując bezpłatny pakiet „Pomocni Fachowcy” posiadaczom konta osobistego, stworzyliśmy produkt kompletny: brak opłat za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i na świecie, brak miesięcznej opłaty za prowadzenie konta, bezpłatne przelewy w internecie, wysokie oprocentowanie lokaty nocnej, a do tego bezpłatna pomoc w nagłych wypadkach. Taki produkt w ofercie jest gwarancją skutecznej akwizycji klientów.

Paweł Kapias
dyrektor ds. Consumer Savings w Alior Banku

Programy lojalnościowe

MBank zdecydował się wejść na rynek telefoniczny. Korzystając z sieci Polkomtela (PluS GSM), został pierwszym w Polsce komórkowym operatorem wirtualnym. – Jest to forma programu lojalnościowego, dzięki któremu klienci mBanku otrzymują produkt ekstra – tłumaczy Krzysztof Olszewski, rzecznik mBanku. Przez cztery lata działania na tym rynku zdobył ok. 40 tysięcy aktywnych użytkowników. Oprócz tradycyjnych sposobów doładowywania konta telefonicznego, mBank przyznaje darmowe minuty za transakcje kartami kredytowymi albo terminowe spłacenie kredytu gotówkowego lub samochodowego.

Przy posługiwaniu się kartami ilość otrzymanych minut uzależniona jest od wysokości rachunku. Minimalnie wynosić on musi 500 zł. W przypadku płatności do 1500 zł klient dostaje 10 darmowych minut, powyżej 1500, ale do 3000 zł będzie to 20 minut, a przy transakcjach powyżej trzech tysięcy – 30 minut. Za terminową spłatę kredytu przyznawanych jest zawsze 10 dodatkowych minut.

Oprócz telefonii komórkowej mBank stworzył również własny wirtualny pasaż handlowy. Prezentuje tam ofertę kilkudziesięciu sklepó...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI