Bank i Klient: Ponad milion nowych aktywnych klientów w ciągu roku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Pierwszy kwartał bieżącego roku przyniósł kontynuację pozytywnych trendów w zakresie rozwoju bankowości internetowej, obrotu bezgotówkowego i infrastruktury płatniczej.

Jacek Gieorgica

Według raportu NetB@nk, na koniec marca 2014 r. banki w Polsce umożliwiały dostęp do swoich usług za pomocą internetu ponad 22,4 mln klientów indywidualnych. 56 proc. z nich aktywnie korzystało z tej możliwości, ale w ciągu roku przybyło ponad milion nowych aktywnych klientów. Wzrosła także liczba umów bankowości elektronicznej z przedsiębiorcami oraz aktywność w tym segmencie. Niepokój budzi jednak stosunkowo niska świadomość zasad bezpiecznego korzystania z bankowości on-line wśród użytkowników.

Dynamiczny wzrost

Po pierwszym kwartale 2014 r. liczba klientów indywidualnych mających podpisaną umowę bankowości elektronicznej wyniosła ponad 22,4 mln. To o 2,62 proc. więcej niż odnotowano na koniec 2013 r. i blisko o 10 proc. niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wśród nich, 12,7 mln przynajmniej raz w miesiącu logowało się do serwisu w swoim banku.

Dynamika wzrostu liczby klientów, którzy aktywnie korzystają z bankowości internetowej jest wyższa niż wzrostu liczby samych umów. Oznacza to, że stopniowo coraz więcej osób, które do tej pory nie korzystały z bankowości internetowej, a miały taką możliwość, przekonuje się do tego rozwiązania. W ciągu minionego roku liczba aktywnych klientów indywidualnych wzrosła o ponad 1,3 mln – to przyrost rzędu 12 proc. Liczba klientów bankowości internetowej w segmencie MŚP zbliżyła się natomiast do 2 mln, wzrastając w ciągu kwartału o 3,63 proc. i o 7,95 proc. w ciągu całego roku.

Faktyczny udział aktywnych klientów indywidualnych bankowości internetowej na poziomie 56 proc., wynikający z danych przekazywanych ZBP bezpośrednio przez banki, jest zbliżony do wyników pomiaru zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie ZBP w kwietniu tego roku, w którym taką deklarację złożyło 60 proc. ankietowanych. Badanie to zostało zrealizowane na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków

Chociaż klientem aktywnym określane są osoby, które przynajmniej raz w miesiącu zalogują się on-line, praktycznie większość robi to znacznie częściej. Blisko 1/3 z nich wchodzi do serwisu banku kilka razy w tygodniu. 41 proc. kilka razy w miesiącu, a 16 proc. co najmniej raz, co oznacza, że z ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI