Bank i Klient: Platforma kredytowa plug&play dla banków

Bank i Klient: Platforma kredytowa plug&play dla banków
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Już w I kw. tego roku klienci polskich banków po raz pierwszy wezmą kredyt w 100% przez internet. Cały proces - od weryfikacji tożsamości, wyboru oferty, zawarcia umowy i wypłaty środków - zajmie kilkanaście minut bez konieczności wychodzenia z domu.

Wystarczy jedynie mieć smartfon i dowód osobisty. Będzie to możliwe dzięki platformie kredytowej FinAi – rozwiązaniu, które przenosi proces kredytowy do świata cyfrowego, jest proste i przyjazne dla klientów, a zarazem bezpieczne i efektywne dla banków.

Kredyty w erze e-commerce

Dynamiczny rozwój nowych technologii sprawił, że w ciągu ostatnich kilku lat standardy obsługi klienta zmieniły się diametralnie na rzecz coraz większej wygody i automatyzacji. Jeśli spojrzymy na branżę finansową, a konkretnie na banki, to widzimy, że w ich przypadku te zmiany zachodzą dużo wolniej.

Obecnie proces kredytowy wymaga dużo wysiłku – zarówno ze strony klientów, jak i banków. Klienci muszą najpierw znaleźć ofertę w internecie lub u brokera, następnie odwiedzić dwa, trzy banki oraz wypełnić wiele długich wniosków i formularzy. Jest to proces, który zajmuje dużo czasu, do tego jest skomplikowany i mało przyjazny. Z kolei bank musi najpierw zachęcić klienta do wizyty w oddziale lub do kontaktu z contact center, przeprowadzić rozmowę sprzedażową i przeprocesować wniosek, co oznacza wysokie koszty operacyjne. Dodając do tego „approval rates”, koszty ryzyka operacyjnego i kredytowego okazuje się, że rentowność tak sprzedanego produktu może być niska. W taki tradycyjny sposób zapożycza się dziś większość klientów w Polsce – ponad 70 mld zł salda kredytów.

Tylko jeden kredyt bankowy na dziesięć jest finalizowany w kanale internetowym. Przy czym zazwyczaj są to klienci zawierający umowę pożyczki przez bankowość elektroniczną własnego banku. Powodem takiego stanu rzeczy są zarówno bariery technologiczne, jak i regulacyjne, z którymi borykają się banki.

Rewolucja technologiczna sprawiła, że klienci oczekują od banków zautomatyzowanych, szybkich procesów, gdzie oferty są spersonalizowane, a zakupu dokonuje się, wykonując kilka kliknięć. Korzystają z tego firmy pożyczkowe, które dzięki nowoczesnym technologiom oferują klientom pożyczki internetowe dostępne niemal od ręki – są one jednak drogie. Dynamicznie rozwijający się segment pożyczek pozabankowych zaczyna ró...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI