Bank i Klient. Młodzież: Młodzi Polacy coraz wcześniej z bankiem na ty

Bank i Klient. Młodzież: Młodzi Polacy coraz wcześniej z bankiem na ty
Fot. burdun/stock.adobe.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Blisko połowa bankowców wskazuje, że młodzi Polacy zakładają pierwsze konto bankowe jeszcze przed osiągnięciem pełnoletności - tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Związek Banków Polskich. Jednocześnie, co podaje pracownia badawcza Kantar TNS, pierwsza aktywność bankowa jest podejmowana przez tzw. pokolenie Z (czyli osoby urodzone po 1995 r.) o wiele wcześniej, niż miało to miejsce jeszcze dekadę temu. Dziś aż 80% najstarszych nastolatków posiada już konto osobiste, podczas gdy w 2009 r. było ich jedynie 40%.

Z najnowszych badań ZBP wynika, że brak opłat za prowadzenie rachunku oraz za wydanie i korzystanie z karty debetowej to kluczowe czynniki dla klienta zakładającego pierwsze konto dla swojego dziecka, wskazywane odpowiednio przez 95% i 73% badanych. Co może martwić, mniej istotne są dedykowane programy oszczędnościowe (26%), wysokość oprocentowania rachunku przypisanego do konta (13%) czy system wspierający edukację finansową dziecka (8%).

Warto jednak zwrócić uwagę, że w ponad połowie przypadków (57%) ważnym motywem przy wyborze oferty dla podopiecznych pozostaje możliwość korzystania z aplikacji mobilnej. Wpisuje się to w dynamiczny rozwój bankowości mobilnej w Polsce i kolejne rekordy popularności. Według danych ZBP z Raportu NetB@nk, na koniec 2018 r. ponad 8,7 mln Polaków aktywnie korzystało z bankowej aplikacji mobilnej, co de facto oznacza, że co drugi aktywny użytkownik bankowości elektronicznej, chętnie korzysta z usług bankowych przez swój smartfon lub tablet. Jednocześnie prognozy bankowców przewidują, że jeszcze w tym roku liczba użytkowników bankowych aplikacji może przekroczyć nawet 12 mln osób.

Mobilnie i internetowo

Mimo że, jak wynika z raportu Polska jest Mobi 2018, od 2016 r. nie obserwujemy już tak dynamicznego wzrostu liczby smartfonów jak w latach poprzednich (w 2017 r. posiadanie co najmniej jednego deklarowało 64% Polaków), to zauważalnie rośnie intensywność wykorzystania kanału mobile. Duży udział w tym trendzie mają ludzie młodzi, którzy coraz częściej traktują aplikacje bankowe jako standardowe do pobrania obok najpopularniejszych aplikacji muzycznych czy społecznościowych. Coraz ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK