Bank i Klient: Lojalność klienta to wyzwanie, któremu banki muszą sprostać

Bank i Klient: Lojalność klienta to wyzwanie, któremu banki muszą sprostać
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
W dobie cyfrowej transformacji i deregulacji branży bankowej rośnie znaczenie fintechów. Pojawienie się nowych rodzajów konkurencji to dla banków ważny test sprawdzający, czy są w stanie utrzymać wysoki poziom satysfakcji klientów. W tym kontekście wzrasta rola programów lojalnościowych, które zwiększają przywiązanie do marki konkretnej instytucji finansowej.

Grzegorz Suszko
dyrektor ds. CRM i programów partnerskich w polskim oddziale Mastercard Europe.

Wobec mnogości różnego rodzaju ofert usług finansowych pozyskanie klienta jest dla banku pierwszym sukcesem, a jego utrzymanie na przestrzeni kolejnych lat staje się już prawdziwym wyzwaniem. Na satysfakcję klienta wpływa bowiem wiele czynników, a wszelkie dodatkowe rozwiązania mogą pozwolić bankom zyskać przewagę konkurencyjną. Takim elementem może być program lojalnościowy na karcie płatniczej – rozwiązanie, które przynosi korzyści zarówno jej wydawcy, jak i posiadaczowi.

Lojalność a la carté

W Polsce karta płatnicza stała się codziennym standardem i dla większości konsumentów jest już formą płatności pierwszego wyboru. Gdy transakcje realizowane kartą gwarantują dodatkowe benefity, konsument płaci nią chętniej, co z kolei w naturalny sposób zwiększa lojalność wobec banku, którego logo znajduje się na plastikowym pieniądzu.

Takie programy lojalnościowe na karcie mogą być organizowane bezpośrednio przez banki, bądź też stronę trzecią, np. organizację płatniczą. Przykładem tego ostatniego rozwiązania jest Mastercard Priceless Specials. Uczestnicy tego programu otrzymują punkty i ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI