Bank i Klient: Innowacje to budowa długoterminowych relacji z klientami

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2014.12.foto.033.250xZ Wizjonerem Rynku IT@BANK 2014, Michałem Bolesławskim, wiceprezesem zarządu ING Banku Śląskiego, rozmawia Marcin Złoch.

Czy innowacje w bankowości są potrzebne? Czy bank nie powinien pozostać „instytucją zaufania publicznego” obsługującą klientów w tradycyjny sposób, zza marmurowych kontuarów?

– Od wielu lat ING buduje swoją pozycję na rynku, oferując innowacyjne usługi bankowe. Ponieważ w ostatnich latach ta innowacyjność głównie jest kojarzona z dostępem do pieniędzy on-line – bank postawił na innowacyjne rozwiązania umożliwiające firmom wykorzystanie potencjału internetu w kontakcie z nim i w zarządzaniu firmą. Klienci korporacyjni szanują swój czas i chcą szybko, sprawnie i bezpiecznie zarządzać swoimi finansami. Bank, udostępniając nowe kanały komunikacji, usprawniając procesy i obsługę, oferując nowe rozwiązania ułatwiające prowadzenie firmy – odpowiada na ich potrzeby. Jako jedni z pierwszych na rynku wprowadziliśmy bankowość mobilną dla firm – ING BusinessMobile. Można powiedzieć, że wtedy był to początek nowej ery usług bankowych – a teraz praktycznie standard obowiązujący w każdym banku. Dla nas innowacje to także proponowanie usług zarezerwowanych do tej pory dla firm niebankowych, jak ING Księgowość, ING Ubezpieczenia czy Aleo – łączące goe-commerce, platformy społecznościowe z narzędziami wspierającymi procesy zakupowe. Wymienione usługi to element naszej długoterminowej strategii, w której chcemy naszym klientom oferować usługi związane z prowadzeniem biznesu, a nie tylko bankowością. Wprowadzenie nowych obszarów działalności to dla nas kolejne elementy w tworzeniu najbardziej kompleksowej oferty usług dla firm na rynku.

Innowacje są dziś w modzie? To dla was kolejny sposób na zarabianie dodatkowych pieniędzy, czy też przyświeca temu jakieś dodatkowe przesłanie?

– Dla ING Banku Śląskiego innowacje to nie tylko nowe technologie i nowe usługi. To przede wszystkim budowanie udanych, długoterminowych relacji z klientami oparte na zaspakajaniu ich potrzeb. W każdym wymiarze słuchamy głosu klienta i pytamy go o zdanie. Zachowania i potrzeby klientów stanowią podstawę naszej działalności.

Jakie są główne trendy rozwoju bankowości, jak bank ING ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI