Bank i Klient: Idziemy w ślad za naszymi klientami

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Z Krzysztofem Barburskim, prezesem zarządu Banku of Tokyo- -Mitsubishi UFJ (Polska) S.A. rozmawiają Przemysław Barbrich i Jan Osiecki

Choć minęły już lata od momentu, gdy zaczął się kryzys, to telewizja ciągle nas zasypuje informacjami o kłopotach, a to Grecji, a to Włoch, a to Hiszpanii. Czy takie informacje robią na Panu jeszcze wrażenie?

– Tak, bo Polska nie jest samotną zieloną wyspą zawieszoną gdzieś w próżni. Jesteśmy członkiem Unii Europejskiej i te wszystkie wydarzenia mają pośredni wpływ na naszą gospodarkę. A więc każdego z nas ta sytuacja powinna niepokoić. Najważniejszym zadaniem dla krajów ze strefy euro jest znalezienie jakiejś sensownej drogi wyjścia z kryzysu

A może po prostu już nauczyliśmy się żyć w kryzysie? Ludzie szybko się adaptują do nowych warunków, a problemy ekonomiczne w strefie euro trwają od kilka lat…

– Niewątpliwie przywykliśmy do tej nietypowej sytuacji, ale nie można egzystować, udając, że nie widzi się problemu. Dlatego Unia Europejska powinna znaleźć jakieś rozwiązanie.

Krzysztof Barburski, prezes zarządu Banku of Tokyo-Mitsubishi UFJ (Polska) S.A., podobnie jak przed rokiem, odebrał nagrodę główną w kategorii Efektywność zatrudnionej kadry w rankingu 50 największych banków w Polsce 2012 „Miesięcznika Finansowego BANK”.

Czy na funkcjonowanie oddziału banku, który Pan prowadzi, poza globalnym kryzysem wpływ mają również takie wydarzenia, jak na przykład gigantyczne tsunami w Japonii?

– Niestety tak. W Polsce obsługujemy przede wszystkim przedsiębiorstwa, które są filiami wielkich japońskich korporacji. Takie wydarzenia, jak tsunami czy potężna awaria w elektrowni atomowej przełożyły się na tamtejszą gospodarkę, a mocne związki firm matek ze swoimi europejskimi filiami spowodowały, że my w Polsce odczuliśmy skutki tych wydarzeń.

Co się stało?

– Nasi klienci, a są to przede wszystkie wielkie przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej oraz elektronicznej – musiały ograniczyć swoją produkcję. Po prostu zabrakło komponentów, które są wytwarzane w Japonii i stamtąd sprowadzane przez spółki córki. A to spowodowało, że musiała zostać zmniejszona sprzedaż produktów tych firm w Europie. W konsekwencji i u nas odczuliśmy spadek obrotów.

Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ (Polska) S.A. obchodzi dziesięciolecie działalności operacyjnej na polskim rynku bankowym. Jak podsumuje Pan tę dekadę?

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI