Bank i klient: Coach w banku

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Wiele firm, także finansowych, w prezentowanych strategiach coraz częściej akcentuje rolę pracowników jako najważniejszego zasobu. Zdarza się, że troska o nich znajduje odzwierciedlenie nawet w misji instytucji.

Bożena Wasiak

Tak jest w przypadku wielu banków, które w swoim posłannictwie – i zarazem najważniejszym komunikacie kierowanym do inwestorów, konkurentów, pracowników i innych podmiotów rynkowych – informują, że stwarzają warunki do satysfakcjonującego rozwoju zawodowego pracowników.

Przy wyrównującym się dostępie do nowoczesnych technologii oraz informacji to właśnie ludzie, z niewyczerpanymi zasobami intelektualnymi oraz kreatywnością, postrzegani są jako stanowiący o przewadze konkurencyjnej element biznesowej układanki. Dotyczy to zarówno pracowników, kadry kierowniczej, jak i menedżerów najwyższego szczebla.

Odpowiedzialność i zaangażowanie

Dla pracowników oraz tak zwanej średniej kadry kierowniczej przygotowano mnóstwo programów rozwojowych i szkoleniowych. Zdecydowanie inaczej jest w przypadku top managementu. Dopasowanie programów rozwojowych do wysublimowanych wymagań menedżerów nie jest sprawą łatwą. Cóż bowiem dział rozwoju zasobów ludzkich może zaoferować menedżerowi, który zazwyczaj ukończył już studia MBA, uczestniczył w dziesiątkach szkoleń i znakomicie zna się na biznesie? Jednym z pomysłów na rozwiązanie tego problemu jest executive coaching.

Zgodnie z filozofią kaizen (jap. kai – zmiana, zen – dobry) niekończący się proces ulepszania dokonujący się za sprawą bardzo drobnych zmian przynosi bardzo duże efekty.

Coaching wg ICF (Międzynarodowa Federacja Coachów) to trwająca przez określony czas relacja między coachem a klientem, która pomaga temu ostatniemu osiągać nadzwyczajne wyniki w swoim życiu, karierze, biznesie lub organizacji. Dzięki niemu klient pogłębia swój proces uczenia się, zwiększa swoje osiągnięcia i podnosi jakość swojego życia. Coaching staje się coraz popularniejszym narzędziem rozwoju, gdyż jego skuteczność uważna jest za daleko wyższą od innych szeroko stosowanych metod rozwoju. Może to wynikać między innymi z faktu, że ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI