Awanse w Mastercard. Piotr Domaszewski zajmie się rozwojem oferty kart kredytowych na rynku amerykańskim

Awanse w Mastercard. Piotr Domaszewski zajmie się rozwojem oferty kart kredytowych na rynku amerykańskim
Źródło: Mastercard
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Piotr Domaszewski, dyrektor działu sprzedaży w polskim oddziale Mastercard Europe, od kwietnia będzie odpowiedzialny za strategię firmy w zakresie kart kredytowych dla klientów indywidualnych na rynku amerykańskim

Piotr Domaszewski od kwietnia będzie odpowiedzialny za strategię firmy w zakresie kart kredytowych dla klientów indywidualnych na rynku amerykańskim #Mastercard @MastercardPL

To kolejna nominacja w ciągu ostatnich lat, dzięki której przedstawiciel polskiego oddziału firmy zajmuje eksponowane stanowisko w międzynarodowych strukturach Mastercard.

Piotr Domaszewski w nowej roli będzie zarządzał ofertą kart kredytowych Mastercard dla konsumentów w USA i Kanadzie. Będzie odpowiadał za tworzenie oraz realizację strategii produktowej, kształtowanie doświadczenia użytkownika i przewidywanie rynkowych trendów. Jego zakres odpowiedzialności będzie obejmował również wdrażanie nowych funkcji do kart kredytowych, również we współpracy z partnerami takimi jak banki, firmy fintech czy sieci detaliczne. Pod jego opieką znajdzie się portfel produktów skierowanych zarówno na szeroki rynek, jak i tych prestiżowych.

Swoje nowe obowiązki Piotr Domaszewski będzie realizować z biura Mastercard w Purchase, w stanie Nowy Jork, gdzie oprócz biura Mastercard na USA i Kanadę mieści się też globalna centrala firmy.

„Praca w USA jest marzeniem wielu menedżerów odpowiedzialnych za karty kredytowe, ponieważ jest to rynek, na którym produkt ten się narodził, ‘matecznik’ płatności bezgotówkowych. Bardzo cieszę się, że będę mógł wesprzeć kolegów zza oceanu swoimi kompetencjami, jednocześnie realizując swój osobisty ‘amerykański sen’ ” – powiedział Piotr Domaszewski.

Innym, nowo ogłoszonym awansem wywodzącego się z Polski menedżera jest transfer Artura Turemki do świeżo utworzonego działu Mastercard z siedzibą w Londynie. Począwszy od marca będzie on pełnił tam funkcję globalnego lidera ds. rozwiązań prepaid i ich komercjalizacji. Jego zadaniem będzie tworzenie i realizacja globalnej strategii Mastercard dla produktów prepaidowych. Artur Turemka od 2013 r. pełnił funkcję dyrektora generalnego odpowiedzialnego za rozwój biznesu Mastercard w regionie bałkańskim.

Poprzednie awanse w międzynarodowych strukturach firmy

Piotr Domaszewski i Artur Turemka to kolejne osoby, wywodzące się z polskiego oddziału Mastercard, które awansowały w międzynarodowych strukturach firmy. Ich poprzednikami byli m.in.:

  • Paweł Rychliński, od 2013 r. dyrektor generalny klastra niemiecko-szwajcarskiego, a od 2018 r. zarządzający regionem Europy Środkowo-Wschodniej z biura Mastercard we Frankfurcie;
  • Marta Życińska, od 2018 r. dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią, z lokalizacją w Warszawie;
  • Sebastian Krzyk, od 2016 r. odpowiedzialny za rozwój spółki Mastercard Payment Transaction Services w regionie Europy Zachodniej, pracuje w Madrycie;
  • Luiza Derek, od 2016 r. kierująca działaniami marketingowymi skierowanymi do banków w regionie Azja i Pacyfik, z biura Mastercard w Singapurze;
  • Michał Skowronek, od 2015 r. odpowiedzialny za rozwój rynków w Europie Środkowo-Wschodniej, a od 2019 r. zarządzający ofertą produktów i usług w obszarze kart prepaid w Europie.
Źródło: MasterCard