Aviva: klienci mogą już zawierać umowy w pełni online dzięki usłudze mojeID

Aviva: klienci mogą już zawierać umowy w pełni online dzięki usłudze mojeID
Fot. KIR
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie udostępniło swoim klientom usługę mojeID dostarczaną przez KIR. Wdrożone rozwiązanie pozwala na zawarcie poprzez portal MojaAviva umów ubezpieczeniowych w trybie online, z wykorzystaniem zdalnego potwierdzenia tożsamości poprzez mojeID.

mojeID to nowoczesne narzędzie, za pomocą którego użytkownik może bezpiecznie potwierdzić swoją tożsamość w ramach procesów realizowanych w trybie online, przez dostawców usług komercyjnych jak i w administracji publicznej. Dane klienta są sprawdzane przez tzw. dostawcę tożsamości, czyli zaufany podmiot, który wcześniej zweryfikował dane klienta. Rolę tę pełnią banki, dzięki czemu usługa spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa i ochrony danych wrażliwych. Usługa opracowana i  zarządzana przez KIR, spełnia wymagania określone w unijnym rozporządzeniu eIDAS oraz w  ustawie o usługach zaufania i identyfikacji elektronicznej. 

Czytaj także: Zdalne potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID w Nationale-Nederlanden >>>

Zdalna obsługa klienta wymaga najwyższej jakości rozwiązań, które z jednej strony są proste dla użytkowników, a z drugiej spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa.

– mojeID wychodzi naprzeciw tym wymaganiom. W ciągu ostatniego roku wiele podmiotów z różnych sektorów gospodarki udostępniło usługę swoim klientom – teraz dołącza do nich Aviva. Cieszymy się, że tak renomowany przedstawiciel branży ubezpieczeniowej wprowadził udogodnienia dla swoich klientów, umożliwiając zawieranie umów online z wykorzystaniem mojeID – mówi Wojciech Pantkowski, wiceprezes Zarządu KIR.

Kolejne cyfrowe rozwiązanie w Avivie

Aviva Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie działa na polskim rynku od 1992 roku i jest jednym z liderów rynku ubezpieczeń na życie. Firma jest wielokrotnym laureatem godła Firma Przyjazna Klientowi, przyznawanego przez Experience Institute. Jej cyfrowa platforma likwidacji szkód i roszczeń znalazła się wśród finalistów konkursu innowacji technologicznych The Heart Corporate Innovation Awards 2019 oraz międzynarodowego BAI Global Innovation Awards 2019.

Czytaj także: Getin Bank wprowadził usługę potwierdzanie tożsamości mojeID >>>

– Wierzymy, że mojeID idealnie wpasuje się w oczekiwania naszych klientów i użytkowników cyfrowego ekosystemu MojeAviva. To już kolejne cyfrowe rozwiązanie na przestrzeni ostatnich miesięcy, które wdrażamy z myślą o usprawnieniu obsługi osób, które zaufały naszej firmie. Możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem mojeID znalazła zastosowanie w procesie zdalnej sprzedaży ubezpieczenia na życie i realizuje wielokanałową strategię obsługi klienta w dobie Covid-19 – mówi Jolanta Karny, wiceprezes Aviva Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie.

KIR dostarcza cyfrowe rozwiązania dla podmiotów komercyjnych, bankowości i administracji publicznej. Uruchomiona w 2019 roku usługa mojeID jest już wykorzystywana w takich sektorach gospodarki jak ochrona zdrowia, energetyka, telekomunikacja czy usługi finansowe. Korzystając z tego rozwiązania, można załatwić wiele spraw, które dotychczas wymagały osobistego potwierdzania danych w punkcie obsługi, urzędzie czy poprzez kuriera. Obecnie mojeID jest dostępne dla blisko 13 mln klientów bankowości elektronicznej banków występujących w usłudze jako dostawcy tożsamości: PKO Banku Polskiego S.A (oraz Inteligo), ING Banku Śląskiego S.A., Banku Pekao SA, mBanku S.A., Getin Noble Bank S.A. oraz banków spółdzielczych zrzeszonych i współpracujących z Bankiem BPS S.A. oraz SGB-Bankiem S.A. Prowadzone są prace nad uruchomieniem usługi przez kolejnych dostawców usług oraz dostawców tożsamości.

Źródło: Krajowa Izba Rozliczeniowa / KIR