Alior Bank: z aplikacji mobilnej korzysta już ponad milion klientów

Alior Bank: z aplikacji mobilnej korzysta już ponad milion klientów
Alior Bank - Logo (źródło: Alior Bank)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Już ponad milion osób korzysta z aplikacji Alior Mobile, podał bank. Ta liczba stale rośnie. W samym październiku, za jej pośrednictwem wykonano ponad 8 mln transakcji, z których ponad połowa to płatności BLIK-iem.

Aplikacja jest sukcesywnie rozbudowywana i dostosowywana do potrzeb klientów, co wpisuje się w strategię biznesową Alior Banku.

W II kwartale 2022 r. Związek Banków Polskich odnotował ponad 18 mln aktywnych użytkowników  bankowości mobilnej. W porównaniu z analogicznym okresem w minionym roku, jest to wzrost o blisko 20 proc. Rosnące zainteresowanie cyfrowymi kanałami obserwuje również Alior Bank. Od końca 2021 r. liczba użytkowników korzystających z jego aplikacji mobilnej wzrosła z 823 tys. do 1 mln, czyli o 22 proc. Dziennie klienci banku wykonują już ponad 270 tys. transakcji za pośrednictwem Alior Mobile. W październiku br. było ich łącznie 8,38 miliona, z czego aż 54 proc. stanowiły płatności BLIK-iem.

Czytaj także: Wysoki wzrost liczby klientów mobile only w bankowości elektronicznej; raport NetB@nk za II kw. 2022 r. >>>

– Bankowość mobilna pozwala na kontrolowanie swoich finansów z dowolnego miejsca i o każdej porze. Nic więc dziwnego, że nasi klienci coraz częściej decydują się na korzystanie z aplikacji Alior Mobile. Za jej pośrednictwem mogą nie tylko płacić mobilnie i zbliżeniowo, ale chociażby kupować bilety komunikacji miejskiej – we wrześniu odnotowaliśmy ponad 90 tys. takich transakcji. Zgodnie z naszą strategią, chcemy dalej rozszerzać wachlarz usług pozabankowych dostępnych w aplikacji. Wszystko po to, by ułatwiać naszym klientom codzienne czynności – mówi Paweł Franczyk, dyrektor zarządzający Pionem Cyfrowych Kanałów Sprzedaży, Alior Bank.

Czytaj także: Prezes Alior Banku oczekuje rekordowych wyników w IV kw. i zapowiada wdrożenie Alior Pay >>>

Analiza tegorocznych danych dotyczących Alior Mobile pozwoliła na określenie zachowań i zwyczajów klientów. Najwięcej logowań użytkownicy wykonywali w poniedziałki, najmniej w niedzielę. Najbardziej aktywni byli natomiast w lipcu i wrześniu br. – w obu miesiącach odnotowano ponad 28 mln logowań. Rekordzista, na podstawie jednego identyfikatora CIF, zalogował się do systemu w sierpniu br. aż 10,4 tys. razy. Za pośrednictwem aplikacji mobilnej wykonywane są 3 operacje na sekundę.

Więcej niż aplikacja bankowa

Aplikacja mobilna Alior Banku dostępna jest do pobrania w sklepie Google Play oraz App Store. Aby ją aktywować, należy podać swój PESEL lub identyfikator klienta CIF, wprowadzić kod aktywacyjny i ustawić kod PIN. Do aplikacji można logować się kodem PIN, odciskiem linii papilarnych oraz skanem twarzy (dla systemów iOS). W ten sam sposób odbywa się autoryzacja operacji.

Użytkownicy aplikacji mają możliwość dopasowania jej do swoich potrzeb. W zakładce „Płatności i usługi” samodzielnie decydują o kolejności skrótów na ekranie swojego telefonu. Liczba ikonek dostosowywana jest do wielkości wyświetlacza – może być ich od 12 do 15. Dodatkowym udogodnieniem jest wybór motywu – klasycznego oraz ciemnego (tzw. dark mode). Innym  rozwiązaniem umożliwiającym klientom personalizację jest także udostępniona ostatnio, jedyna taka na polskim rynku, funkcja Moje rachunki. Ułatwia ona opłacanie faktur i zarządzanie domowym budżetem.

Alior Mobile pozwala na bieżące śledzenie salda konta oraz historii zrealizowanych transakcji. Oprócz tego, posiada szereg usług dodatkowych, takich jak możliwość kupna biletów komunikacji miejskiej, automatyczna płatność za autostrady, czy płatności telefonem i BLIK-iem.

Źródło: Alior Bank