50 największych banków w Polsce 2016: Bankowość musi nadążać za nowoczesnym klientem

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2016.06.foto.102.a.267xRozmowa ze Sławomirem Ziajką, zastępcą dyrektora Pionu Banków Komercyjnych w Asseco Poland.

Jakie wyzwania stoją przed bankami w ich relacjach z klientami? Jacy dziś są klienci tych instytucji, jak chcą się z nimi komunikować?

– Priorytetem dla każdego banku jest pozyskanie i utrzymanie klienta. Zadanie to jeszcze nigdy nie było tak trudne. Przede wszystkim ze względu na fakt, że w ostatnim czasie zdecydowanej przemianie uległ konsument usług bankowych – staliśmy się mobilni, świadomi technologicznie, wyposażeni w aplikacje ułatwiające kontakt ze światem. Dzięki najnowszym narzędziom korzystamy z usług bankowych niezależnie od miejsca i pory dnia. Nasze dzisiejsze oczekiwania wobec bankowości – obok oczywiście warunków finansowych – skupiają się przede wszystkim na użyteczności oraz bezpieczeństwie. Do oddziału banku wybieramy się tylko wtedy, gdy nasza obecność jest absolutnie niezbędna. Coraz częściej samodzielnie i bez pośrednictwa korzystamy z usług banku, a nie poprzez kontakt z pracownikiem, jak to miało miejsce dotychczas. W efekcie uprzejmość i kompetencje pracowników zastępuje często ergonomia oraz możliwości systemów bankowości elektronicznej. To one coraz bardziej decydują o tym, jaki bank wybierzemy i jak lojalnym klientem będziemy.

Nowe technologie i rozwiązania mogą wspierać nowoczesny bank w kontaktach z klientami. Jakie przede wszystkim?

– Kolejnym krokiem jest bankowość omnikanałowa. Jest to strategia integrująca cyfrowe i tradycyjne kanały komunikacji banku w jedno spójne środowisko, ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI