50 największych banków w Polsce 2015: Czas na bankowość omnikanałową

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2015.06.foto.111.b.400xRozmowa ze Sławomirem Ziajką, zastępcą dyrektora Pionu Banków Komercyjnych w Asseco Poland

Jakie wyzwania stoją przed bankami w ich relacjach z klientami? Jacy dziś są klienci banków, jak chcą się komunikować z bankiem?

– Priorytetem dla każdego banku jest pozyskanie i utrzymanie klienta. A to jeszcze nigdy nie było tak trudne. Przede wszystkim ze względu na fakt, że w ostatnim czasie zdecydowanej przemianie uległ konsument usług bankowych – stał się mobilny, technologicznie uświadomiony, wyposażony w aplikacje ułatwiające kontakt ze światem. Ceni wygodne życie, a jego potrzeby stają się coraz bardziej wyrafinowane. Dzięki najnowszym narzędziom dostępu korzysta z usług bankowych niezależnie od miejsca i pory dnia. Jego dzisiejsze oczekiwania wobec bankowości skupiają się przede wszystkim na użyteczności oraz bezpieczeństwie. Posiada szeroki dostęp do informacji, dlatego w krótkim czasie jest w stanie porównać wszystkie dostępne oferty. Do banku idzie tylko wtedy, gdy jego obecność jest absolutnie niezbędna. Co ważne, przestaje być wyłącznie klientem. Staje się również użytkownikiem.

Co powinien zrobić bank, by pozyskać nowego klienta i go utrzymać?

– Przede wszystkim banki powinny znać i rozumieć potrzeby dzisiejszego klienta-użytkownika i na tej postawie tworzyć sprofilowane oferty. Kolejnym wyzwaniem jest utrzymanie jego lojalności przy zapewnieniu gwarancji zysku. ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI