50 Największych Banków w Polsce – 2014: Mobilna Polska

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Już 44proc. Polaków posiada smartfona - wynika z najnowszego badania TNS Polska, którego wyniki zostały udostępnione w raporcie jestem. mobi "Marketing mobilny w Polsce 2013/2014". Tym samym osiągnęliśmy poziom średniej dla Europy z 2013 r. pod względem nasycenia rynku urządzeniami mobilnymi.

Ewa Kadys

Od dwóch lat wskaźnik nasycenia rynku wzrasta dla Polski mniej więcej o jedną trzecią: na początku 2012 r. mieliśmy 25 proc. użytkowników smartfonów, w styczniu 2013 już 33 proc. Jeśli przyjąć, że tempo przyrostu będzie takie samo, to na początku 2015 r. powinniśmy osiągnąć poziom prawie 60 proc.

– Nie ma powodów zakładać, że popularność urządzeń mobilnych wśród Polaków w ciągu najbliższych dwóch lat będzie rosła wolniej niż w latach poprzednich, biorąc choćby pod uwagę aktywność operatorów GSM oraz poprawiające się nastroje konsumenckie i koniunkturę w go-spodarce – komentuje Andrzej Olękiewicz, Strategie Account Director zTNS Polska.

Popularność smartfonów jest silnie zróżnicowana w zależności od wieku. Wśród najmłodszych badanych (15-19 lat) aż trzy czwarte (74 proc.) używa tego urządzenia. Wraz z wiekiem udział ten maleje do mniej więcej połowy w grupie 40-latków (52 proc. w grupie 40-49 lat). Powyżej 50. roku życia następuje silniejszy spadek, ale nawet w grupie „60 lat i więcej” prawie co dziesiąta osoba (9 proc.) korzysta ze smartfonu

Bardzo ważne jest również to, że rośnie świadomość polskich konsumentów o telefonach nowej generacji. Obecnie praktycznie każdy użytkownik smartfonu odróżnia go od „zwykłej” komórki – już tylko 7 proc. Polaków ma z tym problem. Jeszcze rok temu 42 proc. ich posiadaczy nie była tego świadoma, że używa smartfonu, a dwa lata temu aż 64 proc.

W 2013 r. 46 proc. posiadaczy smartfonów korzystało z aplikacji mobilnych. To o 31 proc. więcej niż w roku poprzednim. Więcej też osób surfuje po internecie z poziomu smartfonów. Z przeglądarek internetowych w smartfonach korzysta obecnie 64 proc. Polaków – to aż o 23 pkt. proc. więcej niż przed rokiem.

Wyraźnie spadło zainteresowanie QR kodami. W 2012 r. 7 proc. Polaków deklarowało ich skanowanie i aż’ 33 proc. chęć skorzystania z tej możliwości w przyszłości. W 2013 r., kody QR nadal były wykorzystywane przez małą grupę osób (6 proc. Polaków), ale nawet i ona skanowała je bardzo rzadko. Aż 43 proc. osób mniej jest zainteresowanych skanowaniem QR kodów w przyszłości.

W roku 2013 zdecydowanie zwiększyła się popularność komunikatorów mobilnych, takich jak np. Facebook Messenger, GG, Viber, WhatsApp. Korzysta z nich już 37 proc. Polaków, posiadających smartfo- ny, podczas gdy przed rokiem było ich 20 proc. Również częstotliwość korzystania jest zauważalnie wyższa w porównaniu do 2012 r. Jednak cały czas bardzo duża grupa osób (43 proc.) deklaruje brak zainteresowania tego typu darmową aplikacją w smartfonie. SMS-y wciąż ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI